Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΔΑΣΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
«Π.Ο.Δ.Υ.»
ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ 31
ΑΘΗΝΑ
Αθήνα 30/12/2010

Αριθ. Πρωτ. 24

ΤΗΛ. 6973380915
FAX: 2310 517084
e-mail: podypr@yahoo.gr


ΘΕΜΑ: «Οργανισμοί Αποκεντρωμένων Διοικήσεων – Δασικών Υπηρε-σιών»
ΠΡΟΣ:
1. Υπουργείο Εσωτερικών Α. & Η.Δ.
α) κ. Γιάννη Ραγκούση Υπουργό
β) κ. Γιώργο Ντόλιο, Υφυπουργό
2. Υπουργείο Περιβάλλοντος & Κ.Α.
α) κα. Τίνα Μπιρμπίλη, Υπουργό
β) κ. Θάνο Μωραϊτη, Υφυπουργό
γ) κ. Γιώργο Αμοργιανιώτη, Ειδι-κό Γραμματέα Δασών
ΑΘΗΝΑ

2. κ.κ. Γενικούς Γραμματείς Αποκεν-τρωμένων Διοικήσεων.
3. Συλλόγους μέλη μας.

Κύριοι Υπουργοί,

Κατ αρχήν θέλουμε να επισημάνουμε και να τονίσουμε ότι με τους δημοσιευθέντες οργανισμο-ύς των επτά (7) Αποκεντρωμένων Διοικήσεων αποκαθίσταται επί τέλους ,μια πολύχρονη αδικία σε βάρος των υπαλλήλων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, που τους κρατούσε καθηλωμένους στο περι-θώριο της υπηρεσιακής εξέλιξης.
Η Ομοσπονδία μας εκπροσωπεί τους Δασοπόνους υπαλλήλους ΤΕ των Δασικών Υπηρεσιών.
Μετά από μελέτη των νέων οργανισμών εντοπίσαμε και θα σταθούμε σε δυο ζητήματα αιχμής, τις οργανικές θέσεις και τα Δασονομεία, που επιδεινώνονται δραματικά, συρρικνώνουν περαι-τέρω μια ήδη υποβαθμισμένη Δασική Υπηρεσία και καθιστούν ζοφερότερο το μέλλον και την προ-οπτική της.
Στη συνέχεια θα επισημάνουμε λάθη και παραλείψεις, που θέλουμε να πιστεύουμε ότι προέ-κυψαν λόγω του επείγοντος χρονικά των διαδικασιών, δημιουργούν όμως στρεβλώσεις και σημαν-τικές δυσκολίες στην εφαρμογή τους:
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ.
Εδώ και δεκαπέντε χρόνια είμαστε από τις πιο βαριά πληττόμενες από έλλειψη προσωπικού Υπηρεσίες.
Οι θεσμοθετημένες μέχρι σήμερα οργανικές θέσεις Δασικών Υπαλλήλων είναι ( Νόμοι 1845/1989, 2945/2001 και 3208/2003 και ΠΔ 402/1988 και 422/1991):
Δασολόγοι: 1.352, Δασοπόνοι 1.496, Δασοφύλακες 1.977.
Από τις παραπάνω οργανικές θέσεις τα μεγαλύτερα κενά είχε ο κλάδος των Δασοπόνων, σε ποσοστό πάνω από 70%.
Με τους νέους οργανισμούς έρχεται η Πολιτεία να συρρικνώσει όλες τις οργανικές θέσεις και μάλιστα όχι αναλογικά, και αντί να αποκαταστήσει θεσμοθετεί την αδικία, σε βάρος του Δασοπονι-κού κλάδου, περικόπτοντας το 70% των οργανικών του θέσεων.
Οργανικές θέσεις που προβλέπουν οι νέοι οργανισμοί:
Δασολόγοι: 968, Δασοπόνοι 681, Δασοφύλακες 958.
Αν δίπλα στη δραματική αυτή συρρίκνωση που συντελείται υπολογίσουμε και την στρεβλή κα-τανομή μεταξύ των τριών κατηγοριών των Δασικών κλάδων, γίνεται αντιληπτός και ο λόγος δυσλει-τουργικότητας και αναποτελεσματικότητας της Υπηρεσίας μας.
Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο μόνο, ότι η διεθνώς παραδεκτή σχέση μεταξύ των κατηγοριών των Δασικών Κλάδων, προκειμένου να μπορέσει η Δασική Υπηρεσία να φέρει σε πέρας το πολυποίκιλο και πολυσχιδές αντικείμενο της που συνίσταται στην Διατήρηση, Προστασία, Ανάπτυξη, Διοίκηση, Διαχείριση και Βιώσιμη Αξιοποίησης των Δασών, είναι 1:2:3 αντίστοιχα.
Αν η Πολιτεία δεν είναι σε θέση να ενισχύσει τη Δασική Υπηρεσία σ’ αυτή τη δεινή οικο-νομική συγκυρία και είναι αυτό εν πολλοίς κατανοητό, τουλάχιστον να μην στραγγαλίσει την προοπτική της.

ΔΑΣΟΝΟΜΕΙΑ
Με τα 15/28-10-2010, 17/27-9-2010, 20/26-11-2010 και 21/4-12-2010 Υπομνήματα η Ομοσ-πονδία μας σας ενημέρωσε εμπεριστατωμένα για τις απόψεις της στην οργάνωση των Δασικών Υπηρεσιών,και γιατί θεωρούμε σημαντικό θέμα την αναβάθμιση των Δασονομείων,και μάλιστα με μηδαμινό κόστος, συμπέρασμα άλλωστε και αναγκαιότητα που προέκυψε από εμπειρία δεκαετιών στη λειτουργία της .
Στα προσχέδια των οργανισμών αυτό έγινε πλήρως αποδεκτό από την Πολιτεία ,για να υπα-ναχωρήσει στη συνέχεια , μετά δε την υπόδειξη του ΣτΕ να διαβαθμίσει τα Δασονομεία και τα Δα-σοφυλάκεια σύμφωνα με το Νόμο και προκειμένου να μην κατατάξει “πάση θυσία” τα Δασονομε-ία σε επίπεδο Τμήματος, όπως είχαν καταλήξει όλες οι μέχρι σήμερα Επιτροπές Οργανισμών και είχε προταθεί από τους τρεις Δασικούς Κλάδους (Δασολόγους, Δασοπόνους ,Δασοφύλακες) και τη Δασική Διοίκηση, κατέταξε τα Δασονομεία και τα Δασοφυλάκεια, ως Γραφεία σε οριζόντια ιεράρ-χηση, καταργώντας τα ουσιαστικά, γεγονός που καταδεικνύει είτε άγνοια είτε μεθοδευμένη κατασ-τρατήγηση της Δασικής πραγματικότητας.
Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η «εμμονή» μας στην ύπαρξη αναβαθμισμένου Δασονομείου δεν αποτελεί ούτε «καπρίτσιο» ούτε συντεχνιακή επιδίωξη, όπως πιθανόν θέλουν κάποιοι να παρουσι-άσουν αλλά θέση προοπτικής για την Υπηρεσία μας.
Εμείς σαν εργαζόμενοι επιμένουμε αταλάντευτα στις απόψεις μας ότι η Δασική Υπηρεσία δεν μπορεί να υπάρξει και να ανταποκριθεί στο ρόλο της, παρά μόνο με ενίσχυση του ουσιαστικού α-ποκεντρωτικού σχεδιασμού της, που επιτυγχάνεται με το κάθετο τρίπτυχο Διεύθυνση-Δασαρχείο, Δασονομείο, Δασοφυλάκειο.
Για τα Ελληνικά δεδομένα με τα Δασικά εδάφη να αποτελούν το 65% της έκτασης της Επικρά-τειας με πάνω από 70% Δημόσια Δάση κάθε πειραματισμός και ειδικά χωρίς τεκμηρίωση σε βά-ρος της Δασικής Υπηρεσίας αποβαίνει αναλογικά σε βάρος των Δασών της Χώρας, με δυσμενή και μη αναστρέψιμα αποτελέσματα.
Τα 180 χρόνια Δασικής Ιστορίας της Νεώτερης Ελλάδας, έχουν πολλά να μας διδάξουν…
Καλούμε το αρμόδιο για την Εθνική Δασική Πολιτική Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, να λάβει θέση για το ποια Δασική Υπηρεσία χρειάζεται. Μια Υπηρεσία αποκεντρωμένη με άμεση γνώση και ενασχόληση με το Δασικό Αντικείμενο, ή μια Δ.Υ. υδροκέφαλη και Γραφειοκ-ρατική. Αν θέλει το δεύτερο τότε ας προχωρήσει και τυπικά στην κατάργηση των αποκεντρωμένων Δασικών Υπηρεσιών , ας απομακρύνει ακόμη περισσότερο τους Δασικούς από το Δάσος και ας αναθέσει την εφαρμογή της Δασικής Πολιτικής σε υδροκέφαλες Διευθύνσεις, ή … σε ιδιωτικές Δα-σικές Επιχειρήσεις.
Οι Εισαγγελείς και οι Ελεγκτές της Δημόσια Διοίκησης, αλλά και οι πολίτες δεν ρωτάνε αν είναι ή όχι και σε ποιο επίπεδο διαβαθμισμένα τα Δασονομεία, αλλά καταλογίζουν σ’ αυτά την ευθύνη για πράξεις, ή παραλήψεις, γιατί αυτά είναι αρμόδια, σύμφωνα με το νόμο .
Επί τέλους δεν μπορεί οι ελάχιστοι συνάδελφοί μας που υπηρετούν στα Δασονομεία να κιν-δυνεύουν να κατηγορηθούν ανά πάσα στιγμή, για προβλήματα τα οποία είναι ανθρωπίνως αδύνα-το να παρακολουθήσουν, επειδή η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της…

ΛΑΘΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΗΨΕΙΣ.
1. ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΠΟΝΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Στους νέους οργανισμούς ο κλάδος μας αναφέρεται με δυο (2) διαφορετικές ονομασίες, Τεχ-νολόγοι Γεωπονίας Δασοπονίας (λάθος) και ΤΕ Δασοπονίας (σωστό) και η ειδικότητα Τεχνο-λόγος Δασοπονίας (λάθος), όταν:
α) Η ονομασία του Κλάδου μας έχει καθιερωθεί με τις παρακάτω διατάξεις, όπως σας ενημε-ρώσαμε με δυο (2) υπομνήματά μας:
Π.Δ. 388/1989 (ΦΕΚ 169 Α /16-6-1989)
Π.Δ. 242/1993 (ΦΕΚ 107 Α/22-6-1993)
Ν. 2503/1997, άρθρο 8 (ΦΕΚ 107 Α/30-3-1997)
Όπου ο κλάδος ονομάζεται Δασοπονικός και η ειδικότητα ΔΑΣΟΠΟΝΟΣ.
Να τονίσουμε δε ιδιαίτερα ότι η ειδικότητα Τεχνολόγος Δασοπονίας δεν υφίσταται
β) Εδώ και είκοσι (20) χρόνια στη διοίκηση έχει καθιερωθεί ο Κλάδος ΤΕ Δασοπονίας και η ει-δικότητα Δασοπόνος.
γ) Σε όλες τις προκηρύξεις το ΑΣΕΠ χρησιμοποιεί ακριβώς αυτούς τους όρους που αναφέρου-με.
δ) Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ στο 256/2010 Πρακτικό Γνωμοδότησης του Οργανισμού Αποκεντρω-μένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας το επισημαίνει και εφιστά την προσοχή στο ζή-τημα αυτό (τελευταίο εδάφιο του άρθρου 20).
2. ΣΤΡΕΒΛΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ
Η κατανομή του αριθμού των οργανικών θέσεων των κλάδων ανα Δ/νση δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της κάθε Υπηρεσίας ούτε στον αριθμό των ήδη υπηρετούντων σ αυ-τές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα στην κατάταξη και αναστάτωση στο σύνολο των Υπαλλήλων.
Εκτός από την κατανομή του αριθμού αυτό που πρέπει να διασφαλιστεί άμεσα είναι η κατάταξη των Υπαλλήλων στις Υπηρεσίες που υπηρετούσαν την 31-12-2010 και των Υπαλλήλων των καταργημένων Υπηρεσιών στις πλησιέστερες Δ/νσεις Δασών.
3. ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΚΛΑΔΟ
Στις Δ/νσεις Αναδασώσεων Κεντρικής Μακεδονίας και Αν. Μακεδονίας &Θράκης της Αποκεν-τρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης προβλέπονται λανθασμένα πέντε (5) θέσεις Τεχνο-λόγων Γεωπονίας, αντί του ορθού ΤΕ Δασοπονίας (ΠΔ 142 άρθρο 14 ΦΕΚ 235 Α/27-12-2010)

4. ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΑΣΟΠΟΝΩΝ ΣΤΗΝ Α.Δ. ΑΙΓΑΙΟΥ
Στις Δ/νσεις Δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου προβλέπονται είκοσι πέντε (25) θέσεις Δασοπόνων στην καθεμιά, αριθμός υπερβολικός και προφανώς λανθασμένος (ΠΔ143 άρθρο 14 (ΦΕΚ Α 236/27-12-2010)

5. ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Στις Δ/νσεις και στα Τμήματα Πολιτικής Προστασίας των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων αποκ-λείονται αυθαίρετα οι υπάλληλοι ΤΕ, γεγονός που:
α) Δεν συνάδει με το πνεύμα των νέων Οργανισμών.
β) Είναι αντίθετο με το άρθρο 14 του 256/2010 Πρακτικού Γνωμοδότησης του Ε’ τμήματος του ΣτΕ για τον οργανισμό της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας- Στ.Ελλάδας.
γ) Αποκλείει και απομακρύνει καταξιωμένα στην πράξη στελέχη στον τομέα αυτό.

Κύριοι Υπουργοί,
Οι προσπάθειές μας και οι αγωνίες μας είναι σταθερά προσανατολισμένες, και δεν αντιλαμβα-νόμαστε πως μπορεί να μην συμπίπτουν με αυτές της Πολιτείας, προκειμένου να οργανώσουμε μια αποτελεσματική και σύγχρονη Δασική Υπηρεσία που θα διασφαλίζει την προστασία και ανα-βάθμιση των Δασών μας , που αποτελεί το πλέον σταθερό οικοσύστημα του Φυσικού Περιβάλλον-τος και καθοριστικό παράγοντα συγκράτησης των πληθυσμών της Ελληνικής υπαίθρου και της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση είμαστε πάντα στη διάθεσή σας.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΕΡΑΣΗΣ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: