ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΔΑΣΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
«Π.Ο.Δ.Υ.»
ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ 31
ΑΘΗΝΑ
Αθήνα 20/8/2010
Αριθ. Πρωτ. 15
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Γεν. Γραμματέα:
Δασαρχείο Λάρισας
ΤΗΛ. 2410 251501 FAX: 2410 251620
Προέδρου:
Δ/νση Αναδασώσεων Θεσσαλονίκης
Καρατάσσου 1 - 546 26 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ. 2310 546447& FAX: 2310 517084
KIN. 6973380915
e-mail: podypr@yahoo.gr
ΠΡΟΣ:
ΚΟΙΝ:
1. Υπουργείο ΕΣΑΗΔ
α) κ. Γιάννη Ραγκούση Υπουργό
β) κ. Γιώργο Ντόλιο, Υφυπουργό
2. Υπουργείο ΠΕΚΑ
α) κ. Τίνα Μπιρμπίλη, Υπουργό
β) κ. Θάνο Μωραϊτη, Υφυπουργό
ΑΘΗΝΑ
Επιτροπή Σύνταξης Οργανισμού Απο-κεντρωμένων Κρατικών Διοικήσεων
ΑΘΗΝΑ
ΘΕΜΑ: «Οργανική συγκρότηση της Δασικής Υπηρεσίας»
Κύριοι Υπουργοί ,
Εν όψει της Οργάνωσης των Αποκεντρωμένων Κρατικών Διοικήσεων που προβλέ-πονται στο Ν. 3852/2010, όπου ανήκουν και οι Δασικές Υπηρεσίες, η Ε.Ε.Δ.Δ.Υ, Σύλλογος μέλος μας, εκφράζοντας τις απόψεις των δασοπόνων της Δασικής Υπηρεσίας, κατέθεσε στο ΥΠΕΚΑ (Γραφείο Υφυπουργού) τον περασμένο Νοέμβριο ολοκληρωμένο και εμπερισ-τατωμένο σχέδιο οργάνωσης των Δασικών υπηρεσιών.
Από την πλευρά μας θεωρούμε πολύ σημαντικό και απολύτως αναγκαίο, εν συντο-μία, να εντοπίσουμε και να επισημάνουμε στα παρακάτω σημεία, θέτοντάς τα υπόψη σας.
ΔΑΣΟΝΟΜΕΙΑ
Τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η υπό διάλυση Δασική Υπηρε-σία, δεν οφείλονται, σε καμιά περίπτωση, στην οργανωτική της διάρθρωση (Δ/νση – Δα-σαρχείο – Δασονομείο – Δασοφυλάκειο), όπως περιγράφεται στο ΠΔ 1213/1981, αλλά στον κατακερματισμό του δασικού αντικειμένου, στην υποστελέχωση, στην υποχρηματο-δότησή της κλπ.
Το μελανό σημείο και ο αδύναμος κρίκος στη λειτουργία και αποτελεσματικότητα του δασοδιοικητικού συστήματος υπήρξε η από πλευράς Δασικής Διοίκησης και κατ’ επέκ-ταση της Πολιτείας, υποβάθμιση και συνεχής απαξίωση των ΔΑΣΟΝΟΜΕΙΩΝ που εκ-φράστηκε με την επίμονη και παράλογη άρνηση διαβάθμισής τους σε κανένα οργανωτικό επίπεδο επικαλούμενη είτε ανύπαρκτους οικονομικούς λόγους, είτε φερόμενη από κον-τόφθαλμες μικροσυντεχνιακές λογικές.
Τα ΔΑΣΟΝΟΜΕΙΑ σ’ αυτό το νέο ξεκίνημα για τη Δασική Υπηρεσία θα πρέπει επιτέλους να αποτελέσουν οργανική μονάδα διαβαθμισμένη σε επίπεδο ΤΜΗΜΑ-ΤΟΣ με αυξημένες αρμοδιότητες, ΓΙΑΤΙ:
Εδώ και δεκαετίες αποτελούν αποκεντρωμένες δασικές οργανικές μονάδες, με δική το-υς έδρα, κτιριακές και λοιπές υποδομές, χωρική ευθύνη και αρμοδιότητα σε όλο το φάσμα των δασικών δραστηριοτήτων, προΐστανται των Δασοφυλακείων και αποτελούν την αιχμή του δόρατος της δασοπροστασίας της Χώρας.
Αποτελούν αυτοτελείς δημόσιες οργανικές μονάδες της Δασικής Υπηρεσίας και έχουν την αρμοδιότητα να εκδίδουν εκτελεστές διοικητικές πράξεις προσβλητέες ενώπιον του ΣτΕ (ΣτΕ 196/1991, 6/2001 του Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου Αλεξανδρούπολης, που κατέστη αμετάκλητη δυνάμει της 3446/20063 απόφασης του ΣτΕ).
Σύμφωνα με το άρθρα 24 & 117 του Συντάγματος η προστασία των Δασών και του Φυσικού Περιβάλλοντος είναι υποχρέωση του Κράτους. Αποτελεί δέσμευση για το νο-μοθέτη να διαθέτει ανάλογα και πρόσφορα για το σκοπό αυτό μέσα, τα οποία μπορεί να μεταβάλλονται μόνο στην κατεύθυνση ώστε η προστασία των Δασών να καθίσταται περισσότερο αποτελεσματική (ΣτΕ Ολομ. 10/1988).
Συνάδει με το αποκεντρωτικό διοικητικό σύστημα της Χώρας (άρθρο 101 παρ. 1. Συν-τάγματος.
Έτσι η Εθνική Δασική Πολιτική θα φθάνει στην εσχατιά της Ελληνικής υπαίθρου, καθώς θα εφαρμόζεται από Υπηρεσίες και υπαλλήλους με άμεση αντίληψη των τοπικών συν-θηκών και προβλημάτων, με αποτέλεσμα και η εξυπηρέτηση των πολιτών και η προσ-τασία και ανάπτυξη των Δασών να επιτυγχάνεται στο μέγιστο βαθμό.
Θα αποτελέσουν τις αναβαθμισμένες οργανικές μονάδες, όπου θα στηριχθεί ο Ενιαίος Φορέας Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών που αποτελεί μόνιμο αίτημα του Δασικού συνδικαλιστικού κινήματος.
Εκτός από την Ομοσπονδία μας, τη λειτουργία των Δασονομείων σε επίπεδο Τμήματος έχουν προτείνει η Πανελλήνια Ένωση Δασολόγων Δημοσιών Υπαλλήλων (Π.Ε.Δ.Δ.Υ.) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Δασοφυλάκων Δημοσίων Υπαλλήλων (Π.Ο.Δ.Δ.Υ.) με τα από 11/9/2006 και 20/27-2-2008 αντίστοιχα σχετικά έγγραφά τους προς το ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ.
Την αναγκαιότητα λειτουργίας των Δασονομείων σε επίπεδο τμήματος είχε ει-σηγηθεί πρόσφατα και η αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε από την προηγού-μενη Κυβέρνηση, για τη σύνταξη Οργανισμού, χωρίς να προλάβει να θεσμοθετη-θεί. Η όλη πρόταση βρίσκεται στο ΥΠΕΣΑΗΔ.
Πιθανές προτάσεις παραμονής στη σημερινή κατάσταση ή επιδείνωσης, ανεξάρτητα από τα κίνητρα, είναι αντιδασικές και θα αποτελέσουν τη χαριστική βολή για τη Δασική Υπηρεσία.
Τα Δασοφυλάκεια αποτελούν τη βασική οριοθέτηση των περιοχών αρμοδιότητας των Δασονομείων, Δασαρχείων και για καλύτερο συντονισμό τους η έδρα των Δασοφυλά-κων θα πρέπει να είναι αυτή των Δασονομείων.
Τέλος, πιστεύουμε ακράδαντα ότι, η οποιαδήποτε υδροκέφαλη αντίληψη στην οργάνωση της Δασικής Υπηρεσίας θα αποδειχθεί και αναποτελεσματική και θνησιγενής αν δεν συνοδεύεται και δεν έχει αναφορά και στήριξη σε αναβαθμισ-μένες αποκεντρωτικά μονάδες (ΔΑΣΟΝΟΜΕΙΑ) στην καρδιά του Δασικού αντικε-ιμένου και δίπλα στον άνθρωπο της Ελληνικής υπαίθρου.
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΔΑΣΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Σήμερα οι θεσμοθετημένες θέσεις έχουν ως εξής:
• Των ΠΕ Δασολόγων 1.458 θέσεις.
• Των ΤΕ Δασοπόνων 1.564 θέσεις.
• Των ΔΕ Δασοφυλάκων 2.007 θέσεις.
(ΠΔ 422/1991 - ΦΕΚ 154 Α /91, ΠΔ 402/88 - - ΦΕΚ 187 Α /88 , Ν. 2945/2001 - ΦΕΚ 223 Α /01 & Ν.3208/2003 -ΦΕΚ 303 Α)
Σε ευρωπαϊκό επίπεδα, η αποδεκτή σχέση Δασολογικού/Δασοπονικού/Υλωρικού προσωπικού είναι 1:3:5. Για τα Ελληνικά δεδομένα, λόγω της εδαφικής διαμόρφωσης και του ολίγιστου ποσοστού των ιδιωτικών Δασών μπορούμε να θεωρήσουμε λογική τη σχέση 1:2:3.
Αν ληφθεί υπόψη ότι, σύμφωνα με τα δεδομένα και παραδεκτά πρότυπα, ένας (1) Δασοφύλακας αντιστοιχεί σε περιοχή ευθύνης 30.000 στρεμμάτων, οι ανωτέρω οργανικές θέσεις έπρεπε να έχουν ως εξής:
• Των ΠΕ Δασολόγων 1.467 θέσεις.
• Των ΤΕ Δασοπόνων 2.934 θέσεις.
• Των ΔΕ Δασοφυλάκων 4.400 θέσεις.
Θέση που αποτελεί αίτημα και πρότασή μας.
Οποιαδήποτε στρέβλωση ή αλλοίωση της παραπάνω αποδεκτής σχέσης μεταξύ των κατηγοριών των Δασικών Υπαλλήλων είναι φανερό ότι, αποβαίνει σε βάρος της λειτο-υργικότητας και κυρίως της αποτελεσματικότητας της Υπηρεσίας.
ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΔΑΣΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
• Των ΠΕ Δασολόγων 526 (31%).
• Των ΤΕ Δασοπόνων 1.042 (72%).
• Των ΔΕ Δασοφυλάκων 1.114 (56%).
Αν σημειώσουμε εδώ, τα τεράστια οργανικά κενά και ότι μεγάλο μέρος του δασικού προσωπικού βρίσκεται στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης, γίνεται αμέ-σως κατανοητό για ποια Δασική Υπηρεσία συζητούμε….
ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ
Δεν απαιτούμε τίποτε περισσότερο, παρά μόνο την ίση μεταχείριση και την εφαρμογή του Ν. 3839/2010 για τους Προϊσταμένους στο Δημόσιο:
• Της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών & Φυσικού Περιβάλλοντος προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Δασολογικού.
• Των Δ/νσεων, Δασαρχείων, καθώς και των Τμημάτων και Γραφείων όλων των μονά-δων προΐστανται υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ Δασολογικού ή ΤΕ Δασοπονικού, πλην των Διοικητικών Τμημάτων ή Γραφείων, των οποίων προΐστανται υπάλληλοι ΠΕ ή ΤΕ Διοικητικού – Οικονομικού ή ΔΕ Διοικητικού – Οικονομικού.
• Των Δασονομείων προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΤΕ Δασοπονικού.
ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΠΟΔΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Οι προτάσεις μας αποτελούν αποκύημα εμπειρίας δεκαετιών σ’ όλα τα αντικείμενα της Δασικής Υπηρεσίας.
Δίκαιο αίτημά μας, το οποίο επαναφέρουμε και με την ευκαιρία αυτή, είναι να συμ-μετέχει εκπρόσωπός μας στην Επιτροπή διαμόρφωσης του νέου οργανογράμματος και αναμένουμε την πρόσκλησή σας γι’ αυτό.
Είμαστε έτοιμοι για όποια συζήτηση και συνεργασία στην κατεύθυνση της ριζικής αναβάθμισης και ανασυγκρότησης της Δασικής Υπηρεσίας. Αποτελεί μονόδρομο.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΕΡΑΣΗΣ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου